angående alla <3 dag.

Vet helt ärligt inte hur många gånger per dag HELA denna veckan
jag fått frågan ''Vad ska du göra på alla hjärtans dag?''. Jag har
hatat alla hjärtans dag hela mitt liv.

Spelar ingen roll om jag är singel eller upptagen. Jag HATAR alla
<3 iaf. Inget den dagen blir som man tänkt sig för att man är så
uppe i att dagen ska bli ''perfekt''.

All press från media och liknande gör att man verkligen måste ha
någon att dela dagen med. Är man singel går man runt och väntar
på att bli utfrågad, för man vill inte själv vara den som frågar.

Är man tillsammans med någon förväntar mig sig alldeles för mycket.
Som tjej tror man att man ska få värsta överraskningarna denna dag
osv. Så blir man alltid besviken sen iaf. För killar i verkliga livet är inte
som de på film.

Sen tycker jag pressen upptagna killar får denna dag är orättvis. För
det kan lika gärna vara tjejen som fixar en fin middag eller bjuder på
bio. Visst, enligt ''gamla tradtioner'' är det killen som bjuder osv.

Men fatta vilken otrolig press killar faktikst får på sig under alla <3 dag!
Är man en kille som har svårt att visa känslor eller inte är så bra på de
där med att överreska måste det vara skit jobbigt.

Är man i ett förhållande kan man väl träffas denna dag. Men det behöver
ju inte vara middag, bio, rosor, presenter osv. Det är bara överskattat.
Att visa sin kärlek i gåvor är inte riktig kärlek för mig.

Bara för att man får massa dyra smycken visar det att sin pojkvän verkligen
älskar en? Skulle inte tro det. Kärlek handlar inte om att ge varann presenter.
Man kan inte köpa kärlek för pengar liksom.

Jag tycker att hitta någon man trivs ihop med, litar på, kan skratta med
och som man kan dela alla sina hemligheter med är värt mer än alla gåvor
i hela världen. Visst blir man glad av små presenter ibland.

Men varför ska det vara just en dag då man ska skämma bort sin partner
med massa smycken och rosor. Bättre att överraska en helt vanlig dag med
rosor någon gång. Sånt blir iaf jag gladare av!

För då förväntar man sig inte att få något. Det betyder mer när man får
något trots att man inte firar något. Så ja, på söndag ska jag inte fira
alla <3 dag. Det är en helt vanlig dag.

Tycker man ska visa sin kärlek och uppskattning till familj/vänner/pojk/flickvän
varje dag. Inte bara en dag om året. Det är bara för att butikerna ska tjäna
extra pengar. & desamma gäller alla nattklubbar.

För de k*ta desperata singlarna drar ju ut och festar i hopp om att hitta någon
att dra med sig hem och dela natten med. Jag tycker det är bra mycket mysigare
och tryggare att återvända till samma kille, än att hålla på och byta kille man
spenderar natten med varje gång man är ute.

Detta är min åsikt. Alla har rätt till sin egen åsikt. Så bara för att JAG tycker
så här menar inte jag att alla ska tycka så. Nu hoppas jag på att slippa få
frågan ''vad ska du göra på alla <3 dag'' igen.

För det börjar bli tröttsamt! Alla <3 dag är som en helt vanlig söndag för
mig. Jag visar inte min kärlek och uppskattning till mina nära och kära
endast en dag om året. Försöker göra det varje dag. Jag vill göra det så
ofta jag kan! That's it.

Hur ser ni på det här med alla <3 dag?
Tyckte denna bild var hemskt bra. Stämmer
in precis på hur jag tycker om alla <3 dag!



/ Ammi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0