fy fan, stackars barn..

Ligger och läser lite på aftonbladet.se och hittade en artikel om pappor som
blivit pappor mot sin egen vilja. En pappa de har intervjuat är med på bild,
har med namn, ålder och hela köret. Seriöst, stackars hans barn!

Alla som känner ungen lär ju veta att de är hans pappa. Kul att alla får veta
att man är ett oönskat barn? Inte konstigt om den ungen blir mobbad i skolan
sen då. Jag menar inte att man är mindre värd bara för att man är ett oönskat
barn.

Men ungar idag är inte snälla mot såna som är annorlunda. Ungar idag är elaka,
rakt igenom. Pappan allt handlar om har tydligen skrivit en bok om allt ihop också.
Usch jag skulle inte vilja vara hans barn. Skulle inte heller vilja vara mamman till
barnet. Kul att mer eller mindre bli uthängd över allt?

Även om han inte skriver namn så vet ju alla som känner honom vem ungen och
mamman är. Det var en tjej som skrivit en liten artikel under denna artikel. Den
handlade om att hon tyckte det var övergrepp att tvinga en man att bli pappa.

Jag blir så sur, dumma jävla fruntimmer asså! Killen får väl fan skylla dig själv om
han kör in snorren i tjejen? Alla vet väl hur barn blir till!? Har man sex finns det alltid
en liten chans att man kan bli med barn.

Sen att denna pelle litade på tjejen när hon sa att hon käka p-piller får han väl fan
skylla sig själv för! Visst, skit dumt av mamman att ljuga om de. Men känner man inte
varann så bör man väl ta det från den säkra sidan och köra kondom?

Så skrev tjejen som skrivit artikeln ''Tänk dig att som kvinna bli tvingad till att bli mamma.''
Ja, men man kan inte bli tvingad till det om man inte har sex oskyddat. Man får väl vara
smart och skydda sig om att inte tänkt skaffa barn. Alla vet hur barn blir till så jag tycker
han får skylla sig själv.

Sen att tjejen får bestämma själv om hon vill behålla barnet eller inte är väl ganska
självklart!? Barnet ligger ju liksom i tjejens kropp. Det är tjejen som ska gå ingenom all
skit och få sin kropp förstörd, inte killen. & jag tror inte abort är lätt att göra. För man
dödar ju liksom ett barn. Måste kännas skit hemskt..

Så killar som inte tänkt bli pappor får väl börja tänka lite innan dom kör in snorren i en
brud. Men killar och tänka går inte riktigt ihop har jag förstått. 90% av deras beslut gör
dom med snorren..

Klicka på bilden för att läsa hela artikeln


/ Ammi

Kommentarer
Postat av: pernilla

frågestrund i min blogg :d

2010-02-20 @ 15:39:42
URL: http://pstrandbergg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0