en förändring visar att man gått vidare.

På torsdag ska jag tillbaka till Tove och få ännu mer blonda slingor i mitt hår.
Ska tona resten av håret ljusare brunt och jag ska även klippa mig. Har tänkt
på en sak sen jag såg på Bella & Tyra show där Carolina Gynning var med.

Hon sa att efter varje svår period i livet ska man göra en förändring med tex
sitt utseende för att visa att man kommit över de svåra. Jag har vart blond i
hela mitt liv och jag skulle inte ens kunnat tänka mig att bli brunett om de vart
för något år sen.

Men att jag färgade mitt hår brunt i julas, det var nog mitt sätt att visa att jag
gått vidare efter allt som hände mig i höstas. Den blonda Ammi är en tjej som
har lätt att börja gråta, som inte är särskilt stark, som är överdrivet blond för
att de är de sättet hon får uppmärksamhet på och som känner efter hur hon
mår.

Den brunetta Ammi är en jävligt stark tjej som verkligen aldrig skulle visa sig
svag för någon. Hon kör sitt eget race och hon skiter i vad andra tycker. Det
enda som är viktigt för henne är vad hon själv tycker om sig. Hon vet att hon
är en bra tjej, hon behöver inte någon som säger de åt henne.

Hon vet att även om hon hoppade av skolan så gjorde hon rätt val. Hon valde
rätt i skolan också, att inte följa strömmen. Hon stod emot, även om hon fick
göra de ensam. Hon ångrar absolut ingenting och skulle inte gjort de på något
annat sätt om hon fick chansen att ändra något.

Den blonda Ammi hade aldrig pallat allt som hände i höstas, men de gör den
brunetta. Så jag tror att Carolina Gynning har rätt, man har lättare att komma
över saker om man liksom visar för sig själv att man är klar med de svåra &
jobbiga. Jag kommer aldrig att bli sådär överdrivet blond/vit hårig igen.

De är den osäkra Ammi som behöver uppmärksamhet från killar för att känna
sig duglig. Jag ska bli naturligt blond och fortfarande ha kvar allt den brunetta
Ammi har. Jag behöver inte uppmärksamhet från killar för att veta att jag duger
som jag är. Det handlar om ens egen inställning till sig själv. 

Bestämmer man sig för att man duger, så duger man. & om man inte tycker om
sig själv, hur kan man då förvänta sig att andra ska tycka om en? Ett ganska så
rörigt inlägg kanske, men det var skönt att få skriva ut allt jag gått och tänkt på
senaste veckan :)

Aldrig mer så här blond/vit hårig.
- Den perioden i mitt liv är över



/ Ammi

Kommentarer
Postat av: EmmiHeiskanen

Inte mycket.

Gjort idag ? = )

2010-06-08 @ 15:14:01
URL: http://heiskanens.blogg.se/
Postat av: lisa

kolla min blogg ;)

2010-06-08 @ 16:31:38
URL: http://lisakarlssonnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0