gah, jag får bryt!

Fick en tandläkartid hemskickad i förra veckan. Mailade då och skrev att
jag ville byta tandläkare eftersom den jag hade inte kunde prata svenska.
Kan vara en fördel när man förstår vad sin tandläkare säger?

Fick ett nytt brev idag med en ny tid hos en ny tandläkare. Denna tid var
hos Hussein, jooooootack de lät svenskt och bra. Alltså vadfan, har dom
inga svenska tandläkare kvar? Jag är absolut inte rasist eller har något
emot utlänningar.

Men när de handlar om tandläkare och doktorer är de ju en fördel om de
kan göra sig förstådda. Så att man vet om det är något fel eller om allt
är bra. Alltså visst, de finns ju utlänningar som pratar myyyycket bättre
svenska än riktiga svenskar. Så jag kanske ska ta denna tiden iaf och se.

Känns inte lite dumt att maila igen och skriva att jag vill byta till en svensk
tandläkare. Då kommer dom ju bara tro att jag är en rasist, och det är ja
verkligen inte! Men tandläkaren jag hade innan denna kunde inte ett enda
ord på svenska, hur fan kan man ens anställa en sån?

Aja, nu har jag whinat färdigt om detta. Testar väl me denna tandläkaren 
så får vi se hur de går. Men får jag ett samtal hem igen efter mitt besök
hos honom att dom sett något fel på tänderna eller något. Då ska jag fan
ha ny tandläkare igen!

Ska dra ut och gå med lil sis nu, hörs senare :) Puss på rumpan! ♥

Målat på nytt lack nu igen med. Blev knallrosa, sooo not Ammi
style. Jag hatar verkligen rosa, men jag gillar att variera mig.



/ Ammi


Kommentarer
Postat av: Patrik :D

haha ammi är rasse :P ne men förstår dig jag hade en doctor en gång som inte kunde prata svenska som skulle undersöka mig. kunde ju bara säga ja och mm typ haha xD <3

2010-06-30 @ 20:53:05
Postat av: Erika

sv: Ja min dag har varit toppen. Din då? :)

2010-06-30 @ 21:09:38
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Jacqline

Lite variation är aldrig fel! :)

2010-06-30 @ 21:41:27
URL: http://jacqlinee.blogg.se/
Postat av: linda

härligt:)=

2010-06-30 @ 23:21:06
URL: http://fotoavlinda.blogg.se/
Postat av: amanda

japp vad bra =D

varför har du rosa då? =P det var snyggt =)

2010-07-01 @ 01:01:07
URL: http://hertismandis.blogg.se/
Postat av: Evelina FOTO & VARDAG

Hej, hoppas det löser sig, inte alls kul när man inte kan göra sig förstådd. När det gäller sådana viktiga ting.

2010-07-01 @ 20:20:04
URL: http://www.rullstolsbruden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0