mina åsikter om kungabröllopet.

Kungabröllopet idag och jag skulle verkligen inte kunna bry mig mindre. 
Alltså visst jag fattar, det är sveriges kronprinssessa som gifter sig. Men
varför ska hon få mer uppmärksamhet på sin bröllopsdag än en ''vanlig''
person?

Jag har aldrig förstått varför man ska göra skillnad på folk. Enlig mig är
iaf alla lika mycket värda oavsett färg, kön, vart man kommer från osv.
& ursäkta mig, men Victoria har ju inte gjort mer än att lyckas födas i
rätt familj liksom om ni fattar vad jag menar.

Är så otroligt trött på att se all choklad, glass och vad fan det är allt som
är riktat till detta jävla bröllop. Vem fan är de som får alla pengar för de
egentligen? Är de liksom de företagen som gjort produkten som får de
eller går de till Victoria och Daniel?

Sen får jag väl be om ursäkt en gång till, men hur kan Victoria veta att
Daniel gifter sig med henne för att hon är hon och inte för att hon tillhör
kungafamiljen? Jag tycker bara att allt kring detta bröllop har vart sjukt
överskattat.

De värsta är ju att allt prat om de inte är slut än. Nej för nu när det väl
är över ska man ju snacka om hur otroligt fint det var. Gah, jag får ryck
alltså! Jag respekterar de som tycker de är kul med detta bröllop osv.

& jag ser inte ner på dom eller försöker få dom att tycka som jag. De
här är min åsikt så spåra inte ur på mig nu. Bara för att jag tycker på
detta sättet behöver inte de betyda att det ÄR på detta sättet. Men det
är min åsikt om de hela.

Sen tycker jag att de suger getpung att mina skattepengar går till deras
bröllop. De är lätt för er som inte jobbar och inte betalar skatt att säga
att det inte är någon big deal. Men jag har iaf ingen lust att betala saker
åt dom, de är ingen som kommer betala mitt bröllop åt mig liksom?

Jag förstår heller inte riktigt när folk som inte ens känner Victoria eller
Daniel säger ''Jag är så glad för deras skull!''. Jag har hur svårt som
helst att vara glad för andras skull om de är folk jag inte känner. Men
de kanske bara är jag..

Hur som helst, skönt att iaf bröllopet är över nu. Nu ska man bara läsa
i tidningarna i typ ett halvår till om hur lyckliga dom är ihop och blabla.
Innan jag avslutar detta inlägg ska jag bara påminna igen om att detta
är vad JAG tycker. Min mening är inte att få andra att tycka likadant.

Alla har rätt till sin egen åsik och detta är min.

Typ så här känner jag för allt med bröllopet;


/ Ammi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0