grattis världens bästa mamma.

Idag fyller världens bästa mamma år. & jag jobbar och har träning
så jag hinner knappt träffa henne :( Känns ju inte så himla bra. Men
jag kan inte precis ta ledigt från jobbet ''bara'' för att hon fyller år.

& jag kan inte strunta i träningen nu när vi snart har uppvisning. Men
efter träningen ska hon få all min tid tills det är dags att sova. Även om
jag och mamma är som bästa kompisar, är vi osams ganska ofta nu för
tiden.

Men vi är aldrig osams länge, de går oftast över på bara någon timme.
Ibland blir jag bara så otroligt trött på hennes ''du måste vara hemma
senast'' eller ''dit går/åker du inte!''. Klart jag förstår att hon vill mitt bästa.

Men jag är snart 18 år! & man lär sig av sina misstag. Jag är ung och dum
och måste ju få se mig om lite. Det hade vart skillnad om vi inte bott i denna
lilla råtthålan. Då skulle jag inte behövt skjuts så fort jag ska någon stans.

Jag vet att mamma är rädd om mig, men ibland kan det bli lite för mycket.
Fast jag har hellre en ''överbeskyddande'' mamma än en mamma som inte
bryr sig om mig alls. Liksom, en del kompisars föräldrar bryr sig inte hur
mina kompisar tar sig hem från fester osv mitt i natten.

De skiter i om de missat bussen hem. Då får dom lösa de själva liksom.
Skulle jag missa sista bussen hem, vet jag att jag alltid kan ringa mina
föräldrar så kommer dom och hämtar mig. Så det är ju både bra och dåligt
med mycket regler.

Men hur som helst, med eller utan mycket regler så är ändå min mamma
världens bästa. Jag älskar att shoppa med henne. Så jäkla söt är hon! Går
och tittar på killar åt mig istället för att titta på kläder. Sen om jag säger
att någon kille som går förbi är snygg säger hon alltid;

''Men Amelie! Du tänker bara på killar, läs en tidning eller se på
nyheterna på tv. *tyst i några sekunder* Titta den blonda killen
där borta, precis din stil!''

Haha, säger alltid åt mig att inte titta på killar så gör hon de själv. Samma
sak som i somras, då hade vi bestämt att vi skulle hitta på något en dag
och då skulle vi inte prata något om killar. Det var typ de enda hon pratade
om den dagen sen, haha!

Jag älskar mamma helt otroligt mycket. Glad över att vi har den relationen
vi har. Jag vet att när alla andra sviker och vänder ryggen till står mamma
alltid där med öppna armar. Visst, hon är min mamma och det är hennes
''plikt'' att ta hand om mig.

Men alla mammor är inte som min mamma, som verkligen bryr sig om
sitt barn på riktigt. Vill inte tänka mig ett liv utan henne, det finns liksom
inte. Grattis underbara mamma, hoppas du får en bra dag trots att varken
jag, emil eller lena är hemma så mycket under dagen.

Vi lovar att ge dig all vår tid efter våra
träningar ikväll. Du är värd de bästa.


Jag älskar dig över allt annat, grattis ♥


/ Ammi


Kommentarer
Postat av: hind'''

riktigt fint skrivet om din mamma,

grattis till henne:)

2010-03-09 @ 11:02:52
URL: http://hiiind.blogg.se/
Postat av: Cissi

Grattis till din mamma :)

2010-03-09 @ 12:29:59
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0