hur jag och Amanda blev bästa vänner.

Fick denna frågan tidigare idag;


Nu blir det lite personligt trots att jag sagt att de inte
ska bli de i denna bloggen. Men vafan, kör baaah!

Jag svarade att jag skulle återkomma med svar då jag frågat Amanda
om det var okej att jag skrev om de. Eftersom att vi blivit kompisar på
ett lite udda sätt och det är mest pinsamt för henne om jag skriver ut hur.

Men Amanda är som jag, inget är pinsamt! Så hon svarade bara ''Köör
bara! Haha, fan vad kul det ska bli att läsa sen.''
Så med Amanda
tillåtelse tänkte jag nu skriva om hur vi blev vänner. Bästa vänner.

Jag gick i 9an och hade just blivit tillsammans med min första ''seriösa''
pojkvän. Det var under vintern vi blev tillsammans, precis innan jullovet
om jag inte minns fel. De förhållandet var aldrig speciellt bra, skriver inte
mer än så om de.

En dag på hans bilddagbok fick jag iaf se en kommentar från en tjej som
hette Amanda. Hon hade skrivit något ''gulligull'' och han hade svarat med
något lika ''gulligull'' så jag var ju liksom tvungen att gå in på hennes sida
och titta. Då fick jag se att hon hade vart med min pojkvän och sett på film.

Det var en dag då jag och han skulle vart egentligen, men han var ''sjuk''.
När jag vart inne på Amandas bdb så kommenterade hon en bild på min
bdb och skrev typ ''söt'' eller något. Jag svarade väl typ ''tack, du med.''

Hon fortsatte att skriva och frågade om det var jag som var kalles (hittar
bara på ett killnamn, pojkvännen hette inte så men vill inte ha med hans
namn i bloggen.) flickvän. Jag hade ju bilder på honom och mig på min
bdb så det var därför hon frågade. Jag svarade att jag var de och då blev
hon rätt konstig.

Men vi fortsatte iaf att snacka på msn och bytte även mobilnummer efter
ett tag. Jag frågade min pojkvän varför han inte berättat att han vart med
Amanda, men han sa att han inte vart med henne. Så han tvingade henne
att ta bort de på bdb som hon hade skrivit om dom två.

De gick ett tag och Amanda och jag kom närmare och närmare varann. Mellan
mig och pojkvännen var det helt tvärtom, vi gled bara längre och längre i sär. &
det tog tillslut slut mellan oss. Amanda var ett av mina största stöd under den
perioden.

Efter ett tag sa hon att hon verkligen var tvungen att berätta en sak för mig.
Hon sa att de kändes dumt att inte berätta de för mig då när vi började bli så
himla bra kompisar. Så berättade hon iaf precis i detalj hur hon och min pojkvän
hade.. ja ni vet.. blommor och bin ;) Hon kände ju inte mig då och visste inte
knappt att ''kalle'' hade brud.

Men eftersom vi blivit så pass bra kompisar i efterhand sen så tyckte hon de
kändes dumt att hålla det hemligt för mig. Nu förväntar sig väl alla att jag skulle
kalla henne hora och bli skit sur på henne och hata henne för all framtid för att
hon legat med min pojkvän?

Icke! Sån är inte jag. Det var inte hon som gjort fel, det var min såkallade pojke
som hade gjort fel. Tjejer blir alltid sura på varandra trots att dom inte känner
varann när det gäller att någon vart otrogen och sånt. Tycker det är helt sjukt
löjligt, för det är ju killen som gör fel!

Det är en sak om en kompis skulle gå på ens pojkvän. Då har man all rätt i
världen att bli sur, men Amanda och jag kände ju inte varann då de hände. Så
jag hade absolut ingen anledning att bli sur på henne. Hon skrev typ ''Jag
förstår om du hatar mig nu. Jag hade hatat mig om jag var du!''
Jag
skrattade bara åt henne och sa att hon inte gjort något fel.

För hon visste som sagt inte om att ''kalle'' hade mig. De gick ett tag till efter
de där och Amanda och jag började snacka i tele lite då och då. Så sa vi typ
att vi skulle bilda packt mot ''Kalle'', att vi liksom skulle hålla ihop mot honom.
För han fortsatte smsa Amanda, men hon bara dissade honom eftersom vi blivit
kompisar.

DET är en riktig vän. Sen gick det faktiskt ett helt år innan vi verkligen tog tag
i den där delen då vi skulle träffas. Så förra året då jag hade en sjukt svår period
under våren träffades vi för hon var ju som sagt ett stort stöd för mig ända sen
de där med ''Kalle''.

& ända sen första gången vi träffades förra året i maj har vi vart tighta. Vi är
så läskigt lika så det är helt sjukt. Vi tänker likadant, säger samma saker och
har vart med om mycket likadana saker. Men sen finns det även saker vi är
olika på, men det är såna grejer som det är bra att inte vara likadana på.

Som att vi inte har samma killsmak NU tycker båda är skit bra. För de betyder
att vi aldrig kommer att bli osams om en kille. Sen att hon är den där som kan
vara ledsen utan att skämmas över det och att jag är den där som aldrig kan
visa mig svag för någon annan än Amanda är också en sak vi inte är lika på.

Jag tror att jag är supergirl och klarar allt och att man aldrig kan vara ledsen.
Vet inte hur många gånger jag fått höra ''Det är okej att vara ledsen, man
behöver inte alltid spela så perfekt!''.
Men jag tycker bara inte om att visa mig
svag, that's it.

Men med Amanda kan jag vara mig själv och för henne klarar jag av att visa
mig svag. Amanda vet precis allt om mig men vill ändå vara min vän. Hon finns
där i alla lägen och har aldrig någonsin tvivlat på mig eller tryckt ner mig i skiten.
Hon har alltid trott på mig och stöttar mig i alla lägen.

Vi har snart vart bästa vänner ett helt år och vi har inte bråkat en enda gång.
Vi har aldrig ens små tjaffsat, aldrig någonsin. Det är nog bara för att båda är
så lättsamma. Vi är inte dom som går bakom ryggen på folk eller har som
hobby att sitta och bara vräka ur oss all skit om en människa vi kan komma på.

Det är inte på de sättet vi umgås. De flesta brudar är ju tyvärr såna och det är
just därför jag föredrar killkompisar! För dom är inte heller såna som sitter
och snackar massa skit om andra. Eller försöker trycka ner någon som har
det bättre ställt än dom.

Men Amanda och jag klickar perfekt. Hon är min allra bästa vän, soulmate &
andra halva. Att tänka på hur ett liv utan henne skulle vara ger mig en stor
klump i halsen och en sten i magen. Jag vill aldrig vara utan henne, det ingen
annan vet om mig vet hon.

Under detta året då vi vart bästa vänner har vi bara växt ihop. Vi har inte växt
var och en för sig liksom eller växt ifrån varandra. Det är underbart att ha en
bästa vän. Att ha någon man kan räkna med i alla lägen, det är en skön trygghet.
Vi kan vara ifrån varandra flera veckor och när vi väl träffas igen sen är det som
att vi aldrig vart isär.

Ni förstår inte hur underbart skönt det är. Amanda är den personen jag verkligen
kan vara mig själv ihop med till 120%. Behöver aldrig spela någon annan för att
hon ska vilja vara min bästa vän.

Hon tycker om mig som jag är. Trots alla ärr, problem och öppna sår jag har så
älskar hon mig för den jag är. & jag henne! Det var alltså på detta sättet vi blev
bästa vänner. Rätt udda, men oh så äkta. Jag älskar henne av hela mitt hjärta.

When everyone else leave, you stay.
There's no doubt that you're the best friend I have.
You understand me as no one else does.
The most important for me is that we stay friends.
And no matter what happens it'll always be like that.






/ Ammi

Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

<3

2010-03-21 @ 22:17:24
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: LINDAVIOLA!

sv; Inte jag ;D.

2010-03-21 @ 22:26:30
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: jasmingz.blogg.sejasmingz.blogg.se

lång text :P

2010-03-21 @ 22:29:37
URL: http://jasmingz.blogg.se/
Postat av: jasmingz.blogg.sejasmingz.blogg.se

hahaahha yeah =)

2010-03-21 @ 22:30:42
URL: http://jasmingz.blogg.se/
Postat av: jasmingz.blogg.sejasmingz.blogg.se

=)

2010-03-21 @ 22:32:36
URL: http://jasmingz.blogg.se/
Postat av: Joachim

haha ja verkligen;)



va fint men udda de där lät:) amanda är precis som stoffe han jag bloggar med, så sjukt bra kompis som jag verkligen kan vara mig själv med, vi är också så sjukt lika på vissa plan och helt olika på andra men har alltid roligt ihop, samma tjejsmak ibland och ibland inte :) älskar honom verkligen!

2010-03-21 @ 22:41:24
URL: http://cityboys.blogg.se/
Postat av: mina - it's my time to shine!

okej. lyssnar på musik :)

2010-03-21 @ 22:48:18
URL: http://miiinaaa.blogg.se/
Postat av: Millie

allt bra ? :)

2010-03-22 @ 08:19:03
URL: http://millielindeblom.blogg.se/
Postat av: Qb

härliga bilder

2010-03-22 @ 09:02:15
URL: http://angelacaroline.blogg.se/
Postat av: julia

ganska häftigt sätt att bli bästa vänner på!

det är ju underbart med en bästa vän! :)

fast killar kan ju också vara så, att de snackar skit bakom ryggen och så, tro mig jag vet!

kram

2010-03-22 @ 15:33:18
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/
Postat av: Julia<3

Heij ! (:



najjs blogg ;D

Ett sånt smycke du har längst ner på bild, ett sånt har jag och min bff oxxå ;D



kram

2010-03-22 @ 17:55:01
URL: http://gommianka.blogg.se/
Postat av: Julia<3

sv. Hahha, japp det är det ;D

vad ska du göra ikväll då (: ?



kram

2010-03-22 @ 18:05:15
URL: http://gommianka.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg tjejen :)!

ha en bra dag

2010-03-23 @ 14:18:13
URL: http://iidalarsson.devote.se
Postat av: Albina

Fin backgrund! :D

2010-03-23 @ 16:10:23
URL: http://biinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0