svar på fråga.



Svar; Får börja med att säga tuuuusen tack för dina fina komplimanger.
Blir verkligen superglad, jättekul att se att någon gillar bloggen! Tycker
även det är kul att du skriver till mig och frågar om råd. Känner mig som
värsta ''fråga Olle'', haha!

Men iaf, nu till din fråga. Alltså jag kan ju absolut inte säga åt dig vad du
ska göra eller inte. Men jag kan säga hur jag skulle ha gjort! Ditt och din
pojkväns förhållande låter ganska likt ett förhållande jag hade nyligen. De
är skit svårt att veta vad ens eget bästa är när man tror sig vara kär.

Man är en smart flicka tills man blir kär, så är det. Jag tycker inte att du
ska nöja dig med en kille som inte tar sig tid för dig. Men om du verkligen
vill ha killen du är tillsammans med får du helt enkelt prata med honom och
berätta hur du känner. Han kanske faktiskt inte tänker på att han sårar dig.

Killar tänker inte riktigt som vi tjejer. Hur mycket man än vill kan man aldrig
ändra på en kille. Jag trodde jag kunde ändra på min pojkvän som jag hade
det sådär med, men jag fick inse att det inte gick. En kille som hellre festar än
att vara med sin tjej är ingen kille som ska ha ett förhållande.

& att han har försämrat ditt självförtroende är verkligen inte bra. En pojkvän
ska stärka ditt självförtroende inte bryta ner de. Du har förmodligen bara gett
honom ännu bättre självförtroende än vad han redan hade. Han vet att han kan
lägga dit åt sidan och vara med sina kompisar, men att han ändå har dig kvar
sen när han väl vill vara med dig.

När jag hade förhållandet som liknade detta så pratade jag först med killen. Han
förstod att han sårade mig, men han var inte beredd att lägga träning och kompisar
åt sidan för att vara med mig mer. & då insåg jag att han inte var någon förhållande
kille. Hade han varit de hade han ändrat på sig när jag sa ifrån, men det gjorde han
inte.

Jag gjorde slut även om de kändes skit jobbigt. För på något sätt ville jag ändå
ha honom trots att han aldrig tog sig tid. Men det brukar vara så, de man kan få
vill man inte ha och de man inte kan få vill man ha. Jag har iaf insett nu ett tag
efter att det var bra av mig att göra slut.

Jag ångrar absolut inget med killen, men jag ville ha mer än vad han ville. Då
var vi inte rätt för varandra, och det kanske du och din pojkvän inte heller är.
Men mitt råd är iaf att du först ska prata med honom, berätta exakt hur du känner.
Det kan kännas jobbigt att prata om de, för du är säkert rädd att förlora honom
när du berättar hur du känner.

Men du vill ju inte ha det som du har det nu, eller hur? Då måste du göra något
åt saken. Förhoppningsvis inser han då vad han har i sina händer och ändrar på
sig. Om inte? Då är han inte värd dig. Det går inte kämpa ensam, man orkar inte
för två. Även om man tror sig klara av det så gör man det inte.

Det går inte att hela tiden ge och aldrig få något tillbaka. Han måste förstå att
du är en människa med hjärta och känslor och ingen dörrmatta. Om han inte
är beredd att ändra på sig hoppas jag du inser de samma som jag gjorde.

Att du är för bra för honom och inte tvärtom. Du skriver att du inte vill förlora
honom men ändå inte ha det som du har det nu. Vågar man inte satsa kan man
aldrig vinna. Så testa att prata med honom om hur du känner. Killar är inte så
bra på att prata om känslor osv, dom tycker bara sånt är jobbigt.

Men du ska inte behöva må dåligt i ditt förhållande! Det är inte de som är meningen
när man är i ett förhållande. Som sagt, jag kan inte säga åt dig hur du ska göra.
Men mitt råd är iaf att prata med honom. Ändrar han sig inte? Dumpa honom.

Hoppas för din skull att han inser vad han har & att han inte vill förlora de.
Så att han ändrar på sig och ger dig den uppmärksamhet, kärlek och tid du
behöver. Lycka till!

/ Ammi

Kommentarer
Postat av: hejannw

Killar är knasiga :o

2010-03-07 @ 12:27:58
URL: http://hejannw.blogg.se/
Postat av: K a r r o <3

japp:D

vad ska du göra idag då?:D

2010-03-07 @ 12:28:12
URL: http://polkagriiis.blogg.se/
Postat av: malina

ja jag får väll leta vidare isf :)

2010-03-07 @ 12:30:21
URL: http://maaaliiine.blogg.se/
Postat av: D A N I E L A ♥

- kikar in allt bra?:)

2010-03-07 @ 12:48:21
URL: http://danielas.se
Postat av: hejannw

Gud ja :O

jag håller på med en kille o jag blir helt galen! Jag förstår mig inte på dom alls.

2010-03-07 @ 12:58:15
URL: http://hejannw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0