angående min skolgång;

Nu är jag hemma igen och har tid att skriva. Jag glömde bort igår när jag la mig
att jag skulle till nya skolan på besök idag. Så jag glömde ställa klockan, därför
hade jag hemskt bråttom imorses. Vi skulle vara där typ vid 14 tiden sen ändra
mamma de så de skulle vara ännu tidigare, så jag hade bråttom helt enkelt.

Allt på nya skolan verkar iaf sjukt bra! Som ni vet har jag hoppat av skolan, så
ska börja om nu till hösten. Folk frågar mig hela tiden varför jag hoppat av, men
jag känner inte att jag behöver dela med mig av just de. Det var inte för att jag
bar skoltrött eller liknande kan jag säga iaf, jag ville gå i skolan så det har inget
med de att göra som en del tror.

Jag hade ett par val till hösten, men jag har bestämt mig nu. Skolan jag var på
idag blir de. Dom har varken prov eller läxor där, de dom kräver för att man ska
få bra betyg är närvaro. Så man får alltså betyg efter hur man är på lektionerna.
Äntligen en skola med lite vett! Sen verkade lärarnas relation till alla eleverna så
himla mysig.

På förra skolan jag gick försökte lärarna vara kompisar med eleverna och liksom
vara häftiga. Sånt blir oftast bara fel och jobbigt i längden, på denna skolan verka
de mer som att alla var en stor familj. Vet inte hur många gånger hon som visa oss
runt kalla mig för ''lilla gumman'', hon var så himla mysig och man kände sig lugn
och trygg trots att de var så mycket nytt.

& hon sa att de syntes på mig att jag var en glad och öppen tjej, så jag skulle platsa
på skolan enligt henne. Det är en rätt liten skola med få elever, så det är nog därför
det blir som att alla är en enda stor familj. Jag längtar verkligen till hösten då jag får
börja, detta känns riktigt bra. Kommer dock inte skriva ut än vart det är jag ska gå,
bara mina närmaste vänner vet.

Vill hålla de lite hemligt tills jag börjat i höst och kommit in i allt. Alltså ni förstår inte
hur skönt det ska bli att få börja skolan igen och få bättre ordning på allt i livet. Som
min sömn tex. Nu slipper jag äntligen gå runt och oroa mig för framtiden mer, nu har
jag gjort ett val. Så nu kan jag bara njuta utav sommaren och sluta tänka på hur allt
ska bli i höst.

De känns som en stor sten släppt från mitt bröst nu, fan vad skönt de ska bli att få
vara en del av en klass igen. Att ha någon stans man hör hemma, denna gången ska
de blir bra. & blir de inte bra till en början, ska jag göra de bra. Tänker inte ge upp så
lätt denna gången. Men allt kändes otroligt seriöst här, så jag tror på att allt kommer
bli toppen! =)

Mamma och jag drog och käkade på Milan efter besöket.
Jag älskar min mamma, hon är mitt största stöd i livet. Är
glad att jag har en sån förstående mamma, hon är bäst ♥



/ Ammi

Kommentarer
Postat av: hejannw

samma här :) ska träffa en kompis snart.

2010-05-28 @ 17:11:48
URL: http://hejannw.blogg.se/
Postat av: mathilde♥

:D:D.

2010-05-28 @ 17:54:45
URL: http://mathildee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0