vad handlar julen egentligen om?

Ligger i sängen nu och funderar på vad julen egentligen handlar
om. Egentligen är de rätt sjukt att man stressar halvt ihjäl sig i
typ en hel månad innan julafton. Man fixar hur mycket som helst
för bara en enda dag.

Och själva julafton går alltid jättefort. Den hinner knappt börja
innan den är slut. För små barn handlar julen om julklappar. För
kristna handlar den om jesus och sånt. För gamla männsikor handlar
julen om att ha hela familjen samlad på ett och samma ställe.

Men jag vet inte vad julen handlar om för mig riktigt. Jag har och
kommer aldrig att förstå varför man ska springa i massa affärer
hela december och stressa ihjäl sig till jul.

Helt ärligt så är nog det viktigaste för mig på julafton inte julklapparna.
Det är en bonus. Det allra viktigaste för mig på julafton är att jag får
vara med min familj. Alla i min familj jobbar så olika tider hela tiden
så det är inte ofta hela familjen är samlad.

Jag skulle klara en julafton utan julklappar utan problem. Så länge jag
fick ha min familj hos mig. Jag saknar jularna när jag var liten. De jular
som min mormor och morfar levde. Det är på julafton och födelsedagar
jag saknar som mest.

Jag skulle göra vad som helst för att få båda tillbaka. Livet är bra orättvist
ibland. Men jag har iaf haft en bra julafton tillsammans med min familj idag.
Fått jättebra julklappar. Men de bästa med hela dagen är att jag har fått umgås
med min familj!

Jobbat varje dag denna veckan så känns som om jag knappt sett min familj
de senaste. Så dagen har vart toppen! Hoppas er dag också har vart de =)

ammi's julafton i några bilder (=






/ Ammi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0