morning.

Eller ja, god eftermiddag kanske passar bättre? Mår dåligt
idag också. Har verkligen jätteont i magen och mår illa. Vaknade
vid 12 tiden och då gick ner för att ta alla tabletter.

Numera tar jag tre tabletter om dagen. Känner mig som värsta
problemungen. Eller ja, en tablett och två kapslar. Ipren för magont
och illamåeendet. Omeprazol ratiopharm mot magkatarren och sedan
en kapsel som heter retard och det är för mina skakningar.

Visst låter det kul att vara jag? Jag har alltid haft supersvårt att
svälja tabletter. Men nu har jag börjat lära mig, börjar bli så van.
Är allergiker också, så på vår/sommar tar jag massa tabletter också.
I början delade jag ALLA tabletter i fyra bitar. & då hade jag ändå
problem att svälja.

Nu kan jag ta dom hela och kapslar kan man ju inte precis dela på.
Mamma har alltid sagt åt mig att jag sväljer större bitar när jag äter
än vad tabletterna är. & att det inte borde vara några problem att
svälja tabletterna som är så mycket mindre. Men det är inte samma
sak att svälja tabletter som att äta mat och svälja den.

Så då kom jag på att jag kunde ''lura'' mig själv. Så om jag liksom
tuggar när jag har tabletten i munnen (inte på  tabletten såklart!) så
går det iaf jättelätt att svälja. För då lurar jag ju mig själv att det är
mat som kommer ner. Så nu kan jag svälja alla tabletter utan problem.

Känns sjukt skönt eftersom jag måste ta tabletter så ofta. Kapseln för
magkatarr är bara en om dagen, den för skakningar är tre om dagen &
ipren tar man väl med 4a timmars mellanrum eller något sånt. Mamma
ringde precis för att se hur det var med mig. & hon frågade om jag
verkligen skulle gå på träningen ikväll.

Jag tänker verkligen inte missa första träningen. Det vägrar jag! Så det
är helt självklart att jag ska dit. Får ta tabletter innan och så är det bara
att köra sen. Det fixar sig nog! Ska bara ligga i sängen hela dagen och
ta de lugnt och vila upp mig inför ikväll.

Ska starta någon bra film och kanske sova en liten stund. Eller så blir
det film och bloggning. Vi får se helt enkelt. Men vi hörs senare iaf.

Ha en superbra dag =)

ikvääääääll börjar dansen och naeeej ja tänker inte missa de


/ Ammi

Kommentarer
Postat av: Anna

sv: haha ja ! :D

2010-01-19 @ 14:29:17
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Johanna

förstår du inte vill missa första passet..men ta dte lugnt

2010-01-19 @ 14:46:19
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0