cut my hair 'cuz it reminded me of you.

.I know you like the long 'do, had to switch my attitude.

Sitter och funderar på vad jag tycker om mitt hår nu. Har ju bytt
frisyr och färg(!). Trodde aldrig jag skulle färga mitt hår brunt. Vet
inte om jag vill ha lugg längre heller, haha har bara haft de en vecka.

Men jag vet inte, ena dagen tycker jag att det är skit snyggt och att jag
passar i de. Andra dagen tycker jag bara att jag ser liten ut i de. Har fått
massa kommentarer från folk på jobbet, från kompisar och från massa här
på bloggen att jag passar bäst i brunt hår och med lugg.

Men jag vet inte om det verkligen är jag. Kanske låter rörigt, men känns
inte som jag har denna frisyren och färg för min egen skull. Tonade som
sagt de brunt enbart för att de höll på att gå av pga alla mina blekningar
innan. Har aldrig riktigt gillat de, men accepterat de har jag gjort.

För ett år sen skulle jag aldrig ens kunnat tänka mig att se mig själv i brunt
hår. & speciellt inte med lugg också. Både brunt hår och att ha lugg har alltid
vart två big no no för mig. Har tyckt att de vart skit snyggt på andra, men
inget jag själv skulle kunna tänka mig.

Känner mig rätt förvirrad över mitt hår för tillfället. Vet verkligen inte om
jag gjort dessa förändringar för min eller någon annans skull. & om de skulle
vara för någon annans skull. Då vet jag inte för vems skull det skulle vara.

Skulle aldrig börjat bleka håret från början. Jag skulle ha nöjt mig med att
göra blonda slingor i mitt naturligt blonda hår. Ångrar att jag inte lyssnade
på mamma. För om jag hade lyssnat på henne hade jag aldrig behövt tona
håret brunt för att ''rädda'' de.

Min frisör har iaf lovat mig att om ca 1½ månad ska jag få några blonda slingor
i mitt bruna hår. & sen kommer de ju att blekas en hel del under sommaren.
Mitt hår bleks galet mycket under sommaren, så det kommer förhoppningsvis
att hjälpa mig en bit på vägen till att bli naturligt blond igen.

Gillar att vara blond och kunna skylla på hårfärgen så fort jag kläcker ur mig
något mindre smart. Vilket händer flera gånger om dagen, haha! Gah, att man
alltid ska vara efterklok.. Brunt hår & lugg är skit snyggt, men på rätt person! &
jag känner att jag nog mer är en person som ska vara blond och ha snelugg.

Men alltid kul att testa något nytt. Annars vet man ju inte om man passar i
de eller inte. Fast jag kommer nog ha kvar luggen ett tag till. För vissa dagar
trivs jag skit bra i de, andra inte. Så jag får väl helt enkelt ha nere luggen de
dagar jag trivs i den & sätta upp den de dagar ja tycker att de är fult :)

1½ månad kvar, sen får jag iaf blonda slingor i håret ♥


/ Ammi

Kommentarer
Postat av: Hemen

Yes sj da :D

2010-03-12 @ 00:28:39
URL: http://kingofstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0