svar på fråga.



Svar; Haha, får nog byta namn på bloggen till ''fråga ammi'' istället för
typ ''fråga olle''. Jag är inte så himla grym på de här med relationer och
grejer som folk tycks tro. Men jag ska försöka svara så bra som möjligt
på din fråga.

Som jag sagt förut, det går inte att ändra på en person. Hur mycket man
än vill de så går de inte. Plus att vill du ändra på din kille är de ju ändå
inte honom du vill ha. Då är du kär i killen du vill att han ska va. Vilket
inte blir riktigt rätt.

Du säger att du tycker de är jobbigt att kämpa för två. & det förstår jag
att du tycker! Det är inte lätt att hela tiden ge och aldrig få något tillbaka.
Det är ju som att jobba utan att få lön. Det låter lite som din kille fått de
han ville ha av dig så nu är du inte lika intressant längre.

Fast ni har ju vart tillsammans ett halv år skriver du. & jag tror inte någon
kille skulle vänta så länge med att ''knäppa'' en brud om han inte verkligen
var kär. Så jag vet inte riktigt vad hans problem är. Killar är väldigt svåra
att förstå, för dom stänger de mesta inom sig.

Det kanske hänt något inom hans familj eller något med hans polare. Killar
vill inte visa sig svaga, speciellt inte framför en tjej. Så det kan ju vara så
att de hänt något och att han inte vill visa sig ledsen och sånt för dig. & då
drar han sig undan.

Bästa sättet att få veta är ju att prata med honom. Hade jag vart du hade
jag nog frågat rätt ut om de hänt något eller om det var något som kändes
fel i förhållandet. Förstår om du känner dig utnyttjad osv när detta händer
precis efter ni haft sex första gången.

Men vill du inte göra slut, så prata med honom. Det kanske helt enkelt är
så att ni håller på att växa ifrån varandra istället för att växa ihop. Kan ju
bli så när man vart tillsammans länge. Du skriver även att du inte skulle
klara dig utan honom så att göra slut är inget alternativ.

Klart du klarar dig utan honom! De skulle säkert kännas jobbigt att vara
utan honom när ni vart tillsammns så länge. Men skulle det ta slut får du
tänka på hur han var nu i slutet. Det är inte den killen du blev kär i, eller
hur?

Så då är han inte värd att kämpa för mer iaf. För har han väl ändrat på
sig nu från den killen har var när ni träffades. Då kommer han aldrig ändra
sig tillbaka till den killen han var från början. Tro mig.

De enda du kan göra är nog att prata med honom. Att tex börja snacka
med någon av hans kompisar eller någon annan kille för att se om han
blir svartsjuk och fortfarande bryr sig är bara omoget och dumt. Så jag
tycker du ska köra på ett talk me honom!

Hoppas det ordnar sig. Lycka till!

/ Ammi

Kommentarer
Postat av: Therese

Hihi^^

2010-03-10 @ 12:35:45
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: hilda

Bra blogg du har:)<3

2010-03-10 @ 15:52:59
URL: http://ungskogsforetagare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0