fy f*n vad jag saknar dig!

Sett klart på wallander nu och jag hade faktiskt inte sett just denna
förut. Bra var den iaf. Satt och smsade massor med Sanna under
filmen som också satt och titta på den. Vi satt och beklaga oss så
över all reklam.

Sen bestämde vi även att vi ska ses i gbg någon helg snart. Hon bor
nämligen i strömstad och det är ju en bit här i från. Sen i sommar ska
jag åka till henne och va där på kusten. Fatta vad härligt!

Nu sitter jag och snackar med min bästa vän Linus. Ett tag sågs vi
sjukt ofta, men nu har vi inte setts på hur länge som helst. När han hade
jullov och vi var i gbg var nog sist vi sågs tror jag.

Det blir alltid så att vi glider i sär lite grann så fort någon av oss försöker
sig på kärlek. Jag och Linus är verkligen skit tighta så det uppstår gärna
avundsjuka från pojk/flickväns hållet om någon av oss har någon.

Folk förstår inte riktigt att vi bara är j*vligt bra vänner. Jag har iaf
tänkt jättemycket på varför jag slutar umgås med Linus när jag har
kille. & det är just för att jag är rädd över att förlora killen.

Men tänker jag på de sättet förlorar jag ju istället Linus? Så jag har
tänkt om. Ska aldrig mer skita i Linus för en kille. Han är min bästa
vän och jag behöver verkligen honom.

Kan inte killen acceptera att jag och Linus är så tighta som vi är. Då
är det bara att dra, för jag tänker inte förlora Linus. När Linus har tjej
på g och sådär så drar jag mig alltid undan. För jag inte vill förstöra
för honom.

Men egentligen, varför ska jag göra det? Hon ska ju acceptera att han
har brudar till kompisar också liksom. Det handlar om att lita på varann
när man är i ett förhållande.

& gör man inte det är de ingen ide att vara tillsammans. Så ser iaf jag
på det. Så jag ska aldrig låta kärlek komma emellan oss igen. Det ska
bli ändring på det. Jag är mer rädd att förlora Linus än pojkvän.

Och jag hoppas han är mer rädd att förlora mig än en flickvän. För vänskap
är ju faktiskt viktigare än kärlek. Den är liksom lättare att behålla bara
man behandlar varann väl. I ett förhållande är det lätt att tappa känslor
osv.

Jag tycker att man ska kunna ha både en killkompis man är bästa vän
med. & en pojkvän, utan att någon ska bli sur. Samma gäller då killar.
Att dom ska kunna ha en bästa tjejkompis samtidigt som de har tjej.

Fast jag tycker även det är viktigt om man är kille och har en tjej som
bästa vän. & samtidigt har flickvän, då är det rätt vitkigt att man låter
de två träffa varann. Tillsammans med en själv alltså!

Jag lovar att flickvännen kommer känna sig tryggare då. För då får
hon se hur sin pojkvän är tillsammans med tjej bästisen. Då är han
förhoppningsvis mot henne som han är precis mot sina killpolare.

Samma sak gäller då tjejer. Har ni både pojkvän och en bästa kompis
till kille. Träffas alla tre! Eller så kanske pojkvännen kan ta med sig en
tjejkompis till din bästa killkompis. Det blir nästan ännu bättre.

Ja, ja hur som helst. Det jag vill få fram är att man inte ska skita i
vänskap för kärlek. Oavsett om det är en kompis av motsatt kön.
Pojkvännen/flickvännen får acceptera att du har en bästis av motsatt
kön.

Om inte? Dumpa och håll dig istället till din bästa vän! Ingen kille/tjej
är värd att ge upp all sin vänskap för. Verkligen ingen. Som sagt, det
går att ha både kille/tjej och samtidigt ha vänner. Bara man planerar
sin tid så alla får ungefär lika mycket tid.

Jag älskar dig, bästa vän <3

(bild från i julas då vi var i gbg)

/ Ammi

Kommentarer
Postat av: veronika

allt bra med dig? :)

2010-02-08 @ 00:12:03
URL: http://missveronika.blogg.se/
Postat av: Gullan

kommer aldrig att lämna dig fast ja skaffar en tjej ! vi ska va kompisar för alltid eller mer ;) haha älskar dig <3

2010-02-08 @ 00:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0