tack för alla fina ord.

Såg att jag fått en del kommentarer om att jag passade utan smink. Måste
bara säga tusen tack för de, de värmer verkligen att höra! De är en sån där
grej som verkligen stärker självförtroendet att få höra.

Har slutat sminka mig varje dag, har börjat tycka att det är så sjukt skönt
att vara osminkad. Förr sminkade jag mig för att jag tyckte de var roligt,
men nu har jag inte orken längre. Sminkar mig till fest och så, eller om jag
ska träffa någon speciell så man vill va lite finare.

Men annars orkar jag inte riktigt bry mig längre. Varför kleta in ansiktet med
massa klet egentligen liksom? Visst, de stärker verkligen självförtroendet stört
mycket att ha på sig smink, fast då målar man ju liksom på ett fejkansikte på
något sätt.

Det är skönt att vara naturlig ibland så man inte glömmer bort hur man ser ut
utan all smet i facet. På högstadiet kunde jag inte gå utanför dörren utan smink
utan att må dåligt och jag undvek alltid speglar så fort jag var osminkad. Men jag
har slutat bry mig och det är verkligen sjukt skönt!

Jag har inget emot folk som sminkar sig 24/7, men det är skönt att känna som
jag. Att man inte måste sminka sig så fort man ska någon stans, att man klarar
att dra ut osminkad. Man vill ju bli omtyckt för den man är, inte för någon man
fejkat ihop.

Det finns inget bättre än att höra från killen man gillar att man är finast
utan smink för man är naturlig då. Eller få höra att man är lika fin med
smink som utan. De värmer så sjukt mycket och man blir så otroligt glad.


Hur är ni? Måste ni sminka er varje dag, eller
klarar ni av att vara osminkade en hel dag? ♥






/ Ammi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0